onsdag 13 augusti 2008

Saker blir inte alltid som man tänkt sej men ibland blir de bättre

Jag låser ytterdörren åker ner i hissen o går ut på gården. En varm vind för med sej en doft av koskit. Jag får ett litet lyckorus. Sensommaren är här o jag njuter.

Jag hade flera veckors semester i slutet av juli o början av augusti. Hade inte direkt planerat nåt mer än att va, ta till vara, träffa folk, njuta. Det blev grymt. Va iväg några svängar, tältade i Norrland, softade i Östergötland. Hade efterlängtade besök i Stockholm. Sommarstockholm är bästa Stockholm. Sola sola, bada bada. Grilla, sjunga, dansa. Jonna gjorde en spelning vid Björns Trädgård i juli, fina lilla kören (minus en, plus två varav en kvalstret) va med. Dagarna innan kombinerade vi solande, badande o repande på Långholmen o på Örnsbergs klippor. Spelningen gick superbra, fast själva kören hördes kanske inte så mycket. Ny EP med Jonna är på gång i september.

Tänkte påminna om Parkbion som jag skrev om här. Nu har den rullat igång. Första filmen för mej blir imorn kväll, Dagbok från en motorcykel kl 21:00. Ses vi?

Inga kommentarer: