onsdag 17 december 2008

Julgodis

Långa dagar själv i kassan på jobbet. Då blir man glad när nån kommer o hälsar på. Idag va M in en sväng. Hon hade nyligen sett en förhandsvisning på Baz Luhrmanns senaste film Australia, som går upp hos oss på juldagen. O hon va inte direkt besviken, men inte heller överväldigad. Jag kan inte säga att jag har så höga förväntningar på den egentligen, men det är ju trots allt Baz Luhrmann, som gjort både Romeo + Juliet o Moulin Rouge, två filmer som kan avfärdas som fånigt romantiska o hysteriskt "MTV"-iga i stilen. Men jag gillar dem båda. Så inte minst visuellt väntar jag mej nåt lite extra av Australia. Får se vad jag säger när jag väl suttit mej igenom de två timmar o fyrtio minuter som den ska ta.

Senare kom I-syrran o bjöd på hemgjort julgodis. Hon har fått dille på o göra knäck o romrussin-godis o jag vet inte allt de senaste dagarna. Mycket gott va det. Själv kokade jag ihop lite ingefärskolor igår, efter ett recept som Underbara Clara postat. De blev jättegoda! Ingefära ligger inte så jättelångt efter kanel på min skala. :)

O för en vecka sen va jag i Malmö o bakade pepparkakor. Superfina peace-pepparkakor efter egen design. O jo de blev rätt goda också, trots att vi inte pallade göra egen deg utan körde på Skogaholms färdiga. Jag har aldrig gjort egen pepparkaksdeg, men det ska väl inte va så svårt egentligen? K knådar visst alltid egen deg... Nästa år så!

2 kommentarer:

Miao sa...

jag tycker att de var riktigt bra. min smak helt klart! jag är inte så konstigt. jag har blivit väldigt kär i nordisk/skandinavisk musik på senaste. Ane Brun och sånt där. Sen har jag varit väldigt inne på instrumental hiphop/pop ett tag tips: boards of canada. Men jag är annars allätare för det mesta.s å länge jag slipper den mest jobbiga schalgern! huva.

snygga pepparkakor! Vi funderade på att göra en pepparkaks-bio. Men det kändes lite väl nördigt ändå :) hehe

Yavie sa...

Klart ni skulle gjort en pepparkaksbio! Det hade varit coolt, inte för nerdigt. :) Men skelettdjuren va också fina!