måndag 1 december 2008

Vad jag hamstrar

Det finns en kliché som säger att kvinnor köper skor o väskor när de vill unna sej nåt, eller för att trösta sej, osv. Jag vet inte hur många som verkligen har den vanan (fast jag minns en gammal kombo...) :)

Min motsvarighet till skor o väskor är te o ljus. Jag älskar ju te. Jag har ett helt skåp fullt med olika sorter. Ibland måste jag verkligen stålsätta mej o inte köpa mer te, för att det inte får plats mer på hyllorna, o för att jag inte hinner dricka upp det. Jag har lite hamstertendenser, även om jag på senaste tiden försökt rensa ur mitt bo o göra mej av med sånt jag inte behöver.

Igår skulle jag försöka göra det lite adventigt hemma. Jag rotade fram min adventsljusstake o skulle sen hitta några ljus i lämplig storlek. Jag har ett skåp i köket där jag förvarar ljus o liknande. Det är högt upp, så vanligtvis ser jag bara det som ligger längst fram. Nu stack jag in hela huvet i skåpet, o insåg att jag har ljus för minst två år framöver. Jag har små värmeljus, stora värmeljus, långa smala ljus, korta tjocka ljus. Släta, mönstrade, doftfria, doftande ljus. Ljus för alla tillfällen. Så nu måste jag stålsätta mej o inte köpa fler ljus. I sådär ett år. Minst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, brukar också köpa alldeles för mycket te. Särskilt sedan jag började handla på nätet, www.gronateimporten.se är min favvisbutik.


K
Cina

Yavie sa...

Tack för tipset! Va inne o kollade på deras sida o blev sugen... men nej just det, ska inte köpa... :)
Har aldrig hört talas om blommande te förut, har du testat nåt av dem? Såg väldigt fint ut, men hur smakar de?

Anonym sa...

å, jag är likadan. speciellt när det gäller te..