tisdag 1 april 2008

All fools day

Första april, ja. Jag har försökt att luras lite. Får se om det funkar.

Det är sooool sooool sooool ute o jag blir så fasligt glad! Gick en ganska lång promenad innan jobbet, o njöt som bara den. Gick på gator jag aldrig gått på förr o det kändes som om jag va i en annan stad. Jag med mitt ressug, det va faktiskt en bra variant... ska ta till den fler gånger. Hittade en innergård med gräs o kompost, o krokusar o andra fina blommor, o jag stod där o råglodde o fånlog. O en snubbe som stod o väntade på bussen undrade nog va jag sysslade med. INSÖP VÅREN, det gjorde jag. (Måtte det inte komma mer snö nu please please please.)

Jag stör mej ganska mycket på reklam. Stor utomhusreklam som vill invadera ens sinne. Radioreklam som försöker va rolig. Jinglar som är fula. Massa sånt. Över huvud taget hela grejen med att det skapas massa behov som vi egentligen inte har. Men lite glad är jag för att jag såg lakritspuck-reklamen idag när jag gick av tunnelbanan. För lakritspucken är tillbaka o den är SÅ god! Den har ju inte funnits på ett tag, o när de lanserade "Pepe" för nåt år sen eller två så tänkte jag att den kanske kunde va nåt. Men den va det sötlakrits på. Inte särskilt gott. Mesigt. Lakritspucken har saltlakrits-skal. Det är gott. Namminammi. Passar skitbra i vårsolen. (Synd att den inte kostar 2:75 längre bara.)
Så, nu har jag gjort reklam för GB. :p

Inga kommentarer: