söndag 13 april 2008

Ehh... я понимаю...

Det är mycket tunnelbaneåkande i mitt liv. Jobbdagar åker jag minst en timme framotillbaka. Men jag är så van vid att pendla, har gjort det sen jag började gymnasiet, så jag tänker inte så mycket på det. Brukar ofta sitta o läsa. När jag pluggade använde jag tiden till att göra läxor. Sover en hel del också. :) Av nån konstig anledning brukar jag nästan alltid vakna lagom till när jag ska av.

Mакдоналдс
Förövrigt har McDonald's invaderat Ryssland

Allt oftare händer det att jag hamnar bredvid folk som sitter o pratar ryska. O mina öron blir stora som stekpannor. Tonårsprat om killar o fester, tuffa snubbars mobilkonversationer, gamla tanter som pratar om sina barnbarn. Man får höra en hel del. O de vet inte att jag förstår. :p Men jag är feg så jag vågar inte prata med dem. Ytterst sällan har jag avslöjat mig. Det har hänt, men tyvärr rätt sällan. O det är synd, för jag vill ju egentligen öva på ryskan.

Men nu har jag faktiskt tagit tag i mej lite när det gäller det där. Jag har gått med i en rysk läsecirkel som ses varannan vecka o läser o diskuterar rysk skönlitteratur (på ryska). O det är grymt kul! Ganska svårt, men inspirerande o lärorikt. Flera av de som är med har ryska som modersmål, så de har ju superkoll o uttalar allt korrekt osv. Superschysst. Så jag tänker försöka fortsätta va med så länge det funkar med mitt jobbschema. Jag skulle ångra mej så fett om jag lät ryskan förtvina i min hjärna.

Inga kommentarer: