måndag 22 oktober 2007

I love you (in with the arms)

Trevligt biojobb:
Att jobba på en liten biograf som visar intressanta filmer, har mysig atmosfär, espressomaskin, o kunder som gillar mer än bara blockbusters och romantiska komedier.
Otrevligt biojobb:
Att jobba i kiosken på en biograf som mestadels visar blockbusters o romantiskta komedier, sälja tusentals popcorn och hundratals läskar till tusentals stressade människor, o stressas ihjäl för att man har för lite personal.
- Gissa vad jag gjorde igår? I tolv timmar? :(


Jag äter inte så mycket kött, är väl hobbyvegetarian typ. Det kan väl tänkas att jag blir vegetarian framöver nån gång, av hälsoskäl o miljöskäl o ekonomiska skäl o etiska skäl (finns många skäl att bli vegetarian). Men jag vet vad jag i så fall kommer sakna. Inte hamburgare, inte flintastekar, inte julkorv, inte köttfärssås. Kanske lite i början, men inte i längden. Nä, köttsaken som jag kommer sakna massor är: skivbar leverpastej. Så otroligt gott det är med en macka med skivbar leverpastej o heminlagd kullagurka. Det går inte av för hackor. O det kommer jag sakna med bittra tårar om jag blir vegetarian en dag.


Det är höst på riktigt nu. Blir mörkt tidigt. Kallare o kallare. Blötare o blötare. Så nu passar det utmärkt att vira in sej i en filt o lyssna på en av Loney, Dears mest fantastiska sånger, I love you (in with the arms). O minnas hur otrolig den är live. Har du inte haft turen att se den live nån gång så kolla här:

Jag får rysningar varje gång.

Inga kommentarer: