fredag 26 oktober 2007

We hate it when our friends become successful - but I don't.

Jag slutade plugga ryska för snart tre år sen. Idag va jag uppe på Universitetet på föreläsning om "barnet i modern rysk film" på ryska. Lovely lovely. Det va så kul att sitta där igen, i ett litet klassrum, o verkligen förstå. Jag förstod inte varenda ord, men det mesta. Kunde hänga med bra i resonemanget. O det va väldigt nostalgiskt att va där igen, på Universitetet där jag trivdes så fantastiskt de 2½ åren som jag pluggade där. Alla minnen... O jag inser att jag är äldre nu, o erfarnare, o mognare, än när jag började där för 5 år sen. Jag tyckte jag va stor då, men jag är större nu. ;)

Igår va det releasefest för Jonnas skiva på Debaser Slussen. Massa kollegor o vänner, o systrarna. Det va en finfin kväll. Litet förband, Mattias Bärjed o Fanny Risberg, körde några låtar från Upp till kamp-soundtracket. Vackert. O Jonna gjorde en jättebra konsert, gav järnet. Hon har skitbra röst, o det va tajt o svängigt. Sen va det nån fransk tös som plippploppade o sjöng I hate your dog o Little kitty cat... "SOKO" hette hon... tja... det va underhållande. En fin kväll, o jag är så glad för mina vänner. O man blir glad när det går bra för dem. :) (Jo jag blir det.)

Jag undrar om vad man har för kläder när man går till frisören påverkar slutresultatet för håret. Som att frisören gör sej en bild av vem man är o hur man ser ut utifrån hur man är klädd, o sen anpassar ens frisyr efter det... Jag förekom det häromdan, hade färgglada o inte så vuxna kläder, o fick lite mer rufsigt hår. Jo tack det blev bra. Skulle nog inte våga experimentera för mycket med det där, men det skulle va intressant.

1 kommentar:

Frun sa...

Hej hej! Det var inte svårt att lista ut vem som äger denna blog! Det räckte med färgerna och ordet "ryska". Ska bli kul att följa :)

Ha det riktigt fint. Denna årstid matchar dig!

kram