tisdag 18 december 2007

Julmatsfixande med missöden

Med mindre än en vecka kvar till julafton o några lediga dagar passar jag på o jula till det lite. La in sill häromdan som nog är klar att börja äta av imorn. Jag älskar sill! Gjorde rödbetssallad idag, mammas recept som är hundra gånger godare än Rydbergs o alla andra köpe-rödbetssallader. Lyckades hälla ut en halvliter gräddfil på golvet i processen. Det va värsta jobbet att få upp sen, inget att rekommendera. Tänker baka vörtbröd innan veckan är slut också. Men julpynt lägger jag inte så mycket energi på. Jag ska ju fira julhelgen med familjen hos föräldrarna, där kommer det va julpyntat nog. Om jag däremot skulle fira jul i lägenheten skulle jag säkert fixa julgran o grejer. När jag bodde med I o I så hade vi julgran ett år. Vår julgransfot va alldeles för liten så vi fick ställa granen i en stor fet glasburk o binda fast den i gardinstången för att den inte skulle trilla. När vi åkte hem över jul så fick den stå i badkaret som va halvfullt med vatten, för att den inte skulle vissna. När vi kom tillbaka åkte den tillbaka ner i glasburken. Det luktade hur gott som helst i hela lägenheten den julen.
Knäck kanske man ska göra också... I jul tänker jag käka godis. Man kan inte va nyttig jämt, det blir bara tråkigt.

Syrran är i Rom några dagar. Härligt för henne! Hon har fått dille på italienska denna hösten, o nu får hon öva. Kul. Resa resa resa... snart får det va dags för en liten vintersemester för mej med. O i sommar.... vart hur när med vem? Måtte jag få jobba tillräckligt i vår så jag kan skrapa ihop en bra reskassa.

Inga kommentarer: