onsdag 11 mars 2009

Lost and found

Jag vet att jag för många år sen läste ett reportage från Lisebergs upphittat-avdelning. Det va på tiden som Loopen fortfarande fanns, o om jag inte minns fel så va tupéer o peruker en av de saker de oftast brukade hitta på marken under den.

På jobbet har vi en stor kartong som ständigt fylls på med mössor, vantar o paraplyer. För tillfället ligger där även en bh modell större o glittrigare, o för nåt år sen va det nån som glömde en hel hängmatta. Man kan ju undra va folk gör på bion egentligen. Killen som glömde presentkort på H&M på 1500 spänn blev väldigt glad när han kom tillbaka dan därpå o ingen hade handlat upp dem. Den som glömde sin nyköpta nysläppta Håkan Hellström-skiva kom aldrig o hämtade den, så då blev jag lycklig ägare till den istället.

Sugen på fler storys om konstiga kvarglömningar? Kolla den här artikeln i DN!

3 kommentarer:

Miao sa...

hehe, tänk vad kul med en victoria blogg. där vi skriver om just sånt här!

Yavie sa...

Tycker du att vi borde skapa det eller? Klubben för inbördes beundran o gemensam förfasning över besvärliga kunder? ;)

Miao sa...

HAHA ja

inbördes beundran speciellt. det kanske vore kul. frågan är om det ärnågon mer än du jag och kristian och kanske marit som skulle posta?